5 tips för minskad stress vid pluggning

- plugga efter du tränat, då har man mest koncentrations förmåga och det flyter lättare på!
 
- ät inte godis, chips och andra sötsaker samtidigt som du pluggar för då blir man okoncentrerad och blir väldigt lätt trött
 
- lägg upp en plan på vilka dagar du pluggar vad för ämnen så du inte står dagen innan ett prov och har panik
 
- för att inte tappa tålamodet, plugga 20 min och vila 10 min sen 20 min pluggning och 10 min vila osv!
 
- ge dig själv en belöning, tex att om du klarar av att göra hela inlämningen får du titta på tv-serien ikväll!
 
 
detta är några saker jag brukar använda mig av, tex nu när jag ska plugga till en bild inlämning:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0