boost yourself

något jag länge tänkt på... detta med självförtroende.
vi alla har nog haft vår tvivel på oss själva och vår kapacitet. och inte minst jag heller..
det jag tänker på mest under dagen är att jag inte ska ge upp, hur jobbigt än saker kan bli så måste man gå upp för en backe för att någonsin få en nerförsbacke. 
min viktigaste tanke är alltid att va mig själv. jag har vart med om folk som låtsas vara andra för att såra mig, och jag kan ge en applåd för det var en riktigt slag i magen, det har sårat mig mer än någonsin. 
sedan den dagen all skit smällde mig som en dörr i ansiktet har jag lovat mig själv att aldrig göra så mot någon. jag kanske inte alltid lyckas, det kan man inte aldrig göra. men jag försöker, det är det viktigaste för mig. 
 
ett citat jag gillar är "be yourself, everyone is already taken". det är ett så himla bra citat, det är ju helt sant?! 
jag hoppas att alla kan försöka leva upp till det och skita i vad alla andra säger och tycker! det kan vara svårt att vara sig själv när man ser eller hör eller får taskig kritik över hur man är eller vad man gör. men vet du vad? det är inte dig det handlar om när folk försöker hacka ner på dig! folk som försöker dra ner dig visar bara att du är över dem. 
 
så kom alltid ihåg att vara dig själv och försöka boosta dig själv varje dag tex när du vaknar, säg 5 bra saker om dig och lev exakt som du är. för jag vet hur mycket det sårar och river isär än när någon låtsas vara någon annan och hackar på dig, kritiserar och trycker ner dig, det är INTE okej! 
ta hand om dig och ta inte emot skit folk ger dig, du är inte värd det<3

Kommentarer
Postat av: Jag

Va bra inlägg. Det gav mig styrka att fortsätta vara mig själv tack

2014-04-23 @ 05:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0